Fotografia alb negru

Camerele foto digitale sunt create pentru a surprinde in principal imagini color, va trebui probabil sa le procesezi alb/negru in photoshop sau alte programe de editare foto. Dar o astfel de simpla transformare in tonuri de griva face ca fotografia ta sa devina "plata". Iata ce poti face ca sa te poti bucura de artisticul si unicitatea fotografiilor alb/negru in plina era digitala.

stefan banica jr

A. Foloseste RAW ( Ce este de fapt fisierul RAW? Spre deosebire de JPEG, RAW nu reprezinta vre-un acronim misterios ci are originea in cuvantul englezesc "raw" care inseamna "materie prima".)
Chiar daca majoritatea fotografilor amatori nu pot fotografia in format RAW (pentru ca nu au o camera foto cu aceasta optiune) sau nu vor sa fotografiezein RAW (pentru ca nu stiu cum sau nu le place), cel mai mare control asupra fazei de postproductie a convertirii fotografiilor color in alb/negru este data deformatul RAW. Evident ca formatul JPEG permite si el transpunerea in tonuri de gri - dar daca ai aceasta optiune, incearca si formatul RAW, s-ar putea sa fii surprins de rezultat.
CLICK HERE: YOUTUBE CHANNEL
B. Un ISO cat mai mic
Fotografiza cu cel mai mic ISO posibil. Chiar daca majoritatea fotografilor respecta aceasta regula si in fotografierea color, ea este esentiala atunci cand vorbim de zgomotul alb/negru creat de ISO. Daca totusi urmaresti efectul artistic al zgomotului (sau granulatiei) il poti adauga oricand mai tarziu in postproductie - fiind mult mai grea operatiunea inversa, de scoatere a granulatiei.



C. Cand sa faci fotografia
Multi fotografi digitali prefera sa fotografize alb/negru in situatii cu contrast luminos mic. Prin urmare orice zi inorata sau intunecata poate fi perfecta pentru fotografii afara. In mod ironic, acestea sunt exact zilele in care cei ce fotografiaza color stau in casa si se plang de "lumina slaba". Asa ca data viitoare cand ti se intampla sa fie o zi inorata si mohorata - surprinde neaparat cateva fotografii alb/negru.

D. Compozitie
Multe sfaturi generale indruma catre compozitii corecte care se aplica atat in cazul fotografiilor alb/negru cat si a celor color. Cu toate astea, principala si evidenta diferenta consta in faptul ca nu te poti folosi de culoare pentru a ghida privirea asupra fotografiei. Asta inseamna ca trebuie sa te antrenezi in observarea formelor, tonurilor si texturilor din cadru pentru a le folosi ca punct de interes. Acorda o atentie speciala umbrelor si portiunilor luminoase care pot deveni semne distincte ale fotografiei tale alb/negru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu